Власники «євроблях» закликають перечекати вибори та не розмитнювати авто за «драконівськими» ставками. Фото, Відео
Політика 2760
Попри те, що закони щодо розмитнення «євроблях» прийняли та навіть дали три місяці для можливості узаконити свій автомобіль зі 50% податковою знижкою, багато власників таких автомобілів і не думають їх розмитнювати. В додачу, вже з 24 травня їх чекатимуть величезні штрафи, які в декілька разів перевищують суму самого розмитнення. Саме в кінці травня завершується пільговий період для митного оформлення автомобілів на «єврономерах».
У ДФС Закарпатської області розповіли скільки потрібно буде заплатити штрафу, при порушенні митного законодавства. Від дня вступу в дію змін до Митного кодексу, впродовж 180 днів, а саме до 24 травня, митне оформлення «євроблях», які прострочили терміни тимчасового ввезення або транзиту, здійснюється за умови сплати митних платежів та добровільної сплати власника автівки коштів у сумі, що дорівнює розміру 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Після зазначеного періоду при перевищенні строку транзиту або тимчасового ввезення транспортного засобу з іноземною реєстрацією більше ніж на 30 діб, власнику такого автомобіля загрожує штраф у розмірі 170 тис грн або конфіскація транспортного засобу за рішенням суду.
Також, за керування автомобілями, щодо яких порушено строки їх тимчасового ввезення або транзиту, для підприємницької діяльності, передачі у володіння, користування або розпорядження особами, які не ввозили такі транспортні засоби на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту, передбачено штраф в розмірі 8 500 грн. При повторному правопорушенні – 17 тис грн з позбавленням права керування транспортними засобами на один рік та з оплатним вилученням транспортного засобу.
Наразі відповідальність за порушення митних правил при ввезенні автомобілів на іноземній реєстрації поки що не змінюється. Проте з 24 травня 2019 року такі пільгові умови скасовуються і вступають у дію нові санкції щодо порушення вказаних митних правил.
Минулими вихідними власники автівок на іноземній реєстрації зібралися разом біля стадіону «Авангард» в Ужгороді задля обговорення подальшого плану дій. Згідно їхніх підрахунків в Україні залишилося близько 400 тисяч нерозмитнених автомобілів.
«Для нас усіх питанням №1 залишається «Що ж робити після 24 травня». Я переконаний, що нічого не зміниться. Ми будемо їздити так, як і їздили, адже закон нам це дозволяє. З митницею та судами маю справу понад 6 років, виграв три позовні заяви проти митниці по 470 статті Митного кодексу України за перевищення строків транзиту. Єдиний великий мінус тут те, що у нашій державі не працює прецедентне право і якщо у мене знову виникне та сама проблема, я буду змушений звертатися до суду ще раз – це замкнене коло.
Наразі ситуація виглядає так: за тлумаченням Конституційного суду, якщо іноземець передав у користування українцю транспортний засіб, на якому заїхав до України в режимі тисчасового ввезення, то це не є порушенням. Цього рішення поки ще ніхто не відміняв», – розповідає один із організаторів зустрічі, Юрій Качур.
Власники «євроблях» також підняли питання штрафів. Адже зміни до Митного кодексу розуміють під собою складання протоколів і на ту особу, яка завезла авто, і на ту, яка на ньому їздить – якщо це виявить поліцейський.
«Однак поліцейський не зможе ні забрати у вас авто, ні скласти протокол, бо не має права це робити. Єдине, що він може, це виявити правопорушення, повідомити про це Митницю в онлайн режимі і вже там складатиметься протокол, без вашої присутності. Ця схема ніколи не працюватиме в такому вигляді якому є зараз, адже суперечить Кримінальному, Адміністративному та Цивільному кодексам, і найголовніше, Конституції України. Ніхто не може заборонити користуватися авто, якщо ви його законно придбали, відмінити Стамбульську конвенцію. Тому іноземцям й надалі дозволяють завозити в Україну авто терміном на рік. Теперішня ситуація, ці «драконівські» ставки створені тільки для того, щоб залякати простих людей», – наголошує пан Юрій.
Власник авто на іноземній реєстрації, Юрій Купріянчук, вже більше року не виїжджав на своєму транспорному засобі за межі держави, адже вважає неправомірними збори та «примус» до розмитнення: «Не може такого бути, щоб у державі з найменшим розміром заробітної плати розмитнення було найвищим у Європі. Є нардепи, які збирають підписи для зверення до Конституційного суду з цього приводу. Україна не може бути правовою державою поки в ній приймаються антиконституційні закони. Я вважаю, що майбутні вибори можуть багато чого змінити».
Чоловік також зауважує, що дієвим методом відстояти свої права є конституційна скарга. Про таке поняття власники «євроблях» дізналися нещодавно, але вже незабаром випробовуватимуть на практиці.
«Якщо людина оскаржила протоколи та штрафи в суді першої інстанції, пройшла Апеляційний суд, то після цього може звернутися до Конституційного суду зі скаргою розтлумачити цей закон. Вже отримавши розтлумачення та у випадку, якщо норма буде оскаржена, її мають повністю скасувати», – пояснює Юрій Купріянчук.
Андрій з Берегівщини розповідає, що він готовий спалити власний автомобіль, але розмитнювати точно не буде: «Я купив авто за 1200 доларів, а розмитнення мені вийде у два рази дорожче, навіщо це робити? Держава нас просто обдирає. Чому не дозволити просто їздити на «круг», як це було раніше? Мене це влаштовувало. А зараз я змушений або розмитнити автомобіль, або продати його. А кому він потрібен у Європі, бо ж українцям сенсу його узаконювати нема. Я краще почекаю, а потім спалю його на полі і все – стільки він мені грошей приніс».
Власники «євроблях» дотримуються позиції, що розмитнення має становити не більше 10% вартості самого авто й надалі влаштовуватимуть автопробіги задля досягнення мети. Чи вийде у них досягти свого – побачимо, однак усі ми, і українці, і іноземці, маємо бути рівні у правах. Якщо одному це дозволено, чому ж іншому заборонено?
Вікторія КОПИНЕЦЬ, фото автора
Відео: Дмитро МИСЬ
Підписуйся на наш телеграм канал!
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.